اهمیت مدیریت آموزشی در پیشرفت جوامع بر کسی پوشیده نیست

اهمیت مدیریت آموزشی در پیشرفت جوامع بر کسی پوشیده نیست

دستگاه آموزش‌ و پرورش از نظر رهبر انقلاب به دلیل ماموریت آن یعنی «انسان‌سازی»  یک دستگاه کاملا کلیدی و بی‌بدیل است و نگاه رهبری به این مقوله یک نگاه مترقی و از جنس سرمایه‌ای است.

اهمیت و نقش آموزش و مدیریت آموزشی در توسعه و پیشرفت جوامع در کشور بر کسی پوشیده نیست. اصولاً ارتقای سطح علمی افراد و پویایی سازمان ها و بهره گیری آنان از تازه های جهان دانش، بدون تکیه بر آموزش و پرورش نیروهای مستعد و پویا میسر نبوده و حتی افزایش توان اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و شکوفایی سازمانهای یادگیرنده منوط به بسط و گسترش آموزش و رویکردهای سیستم مدیریت آموزشی می باشد.

مدیریت در ادارات آموزش و پرورش به دلیل داشتن نقش استراتژیک از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بر این اساس، در ماه های اخیر اقدام به تحقیق و پژوهش در رابطه با معرفی یک مدیرکل شایسته و قابل در آموزش و پرورش استان فارس را داشتیم.

در این امر، تلاش کردیم تا فردی برگزیده شود که چند مشخصه از جمله داشتن تواضع و استفاده از مشورت ها، پرهیز از حزب گرایی در انتصاب مدیران و توجه به اسناد بالادستی همچون بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول را دارا باشد.

با توجه به حسن اعتماد استاندار محترم، پس از دیدار با چند فرد توانمند در این حوزه، آنها را معرفی نمودیم و سپس به وزیر مربوطه معرفی شدند و انتصاب از سوی ایشان رقم خورد.

امید داریم با توکل به خداوند و استفاده مسئولین مربوطه از بیانات رهبری معظم و توجه به اسناد بالادستی، شاهد پیشرفت و توسعه در مجموعه آموزش و پرورش باشیم.

پایان/

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید